Cordon küldetések:
Miután végignéztük a nyitó mozit, egy Sidorovich nevű karakterrel szemben találjuk magunkat, immár a pulton kívül. Megmentette az életünket, így nekünk is illene segíteni rajta. Sidorovich az egyetlen kereskedő jódarabig, ő az, akinek például fegyvereket tudunk eladni. Végülis minden bandita vásárolhat gyógyítócuccokat tőlünk, de fegyvert kizárólag Sidorovich (természetesen jóval a piaci ár alatt).
Szerezzünk infot a felderítőtől/Beszéljünk Wolffal:
Wolf a kis táborban található, nem messze Sidorovich bunkerjától, ahol a játékot kezdtük. Jelölve lesz a kis térképen a célpont-ikonnal. Keressük meg, és beszéljünk hozzá: felvázolja a helyzetet, szintén segítséget igényel.Találkozzunk Wolf embereivel:
Mielőtt elindulunk, Wolf nagylelkűen megajándékoz minket egy pisztollyal, némi lőszerrel, majd közli, hogy keressük meg a spanjait, akik egy észak felé található búvóhelyen várnak ránk. Induljunk is el, ki az útra, észak felé, beszéljünk velük, majd továbbhaladva észak felé belebotlunk Tolikba, egy sebesült stalkerbe, aki a fájdalomtól mozdulni sem bír. Nosza, adjunk neki egy first aid kitet, mire megköszöni, és visszarohan a csapatához. Hmm...Irtsuk ki a banditákat az autóparkban:
Az első igazi szembesülés az első harccal. Hat, vagy hét bandita található az autóparkban, ami tulajdonképpen egy romos házcsoport, Zilekkel pl... Három csapattársunk segítségével neki is vághatunk a hentelésnek. A pisztoly az egyetlen fegyverünk, de ez nem túl hatásos, úgyhogy nézelődhetünk a hullák hátizsákjaiban hasznosíthatóbb lövőeszköz után � hála a társainknak, van/lesz belőlük bőven (mármint hullákból). Általában a haverok gondosan lődöznek mindenkire, de természetesen ránk is nagy szükség van. Ha valakit a csapatból találat ér, segítsünk rajta, gyógyítsuk meg. Miközben átfésüljük a terepet, katonák is megjelennek, alternatív megoldás lehet, ha hagyjuk őket leszedni a banditákat. Időigényesebb, de legalább nem sebesülünk annyiszor...Szerezzük meg Nimble-től a FlashDrive-ot:
Nimble az egyik melléképületben bújt el, róla már Sidorovich beszélt. Dumáljunk hozzá, majd tudassuk vele: szükségünk van a FlashDrive-jára.Vigyük a FlashDrive-ot Sidorovich-hoz:
Vissza a táborba, előszörn Wolfhoz: sikerünknek tisztelegve megajándékoz minket egy Jellyfish-artifacttel, amit zsebre is vághatunk. Az artifactek nagyszerű holmik, övünkre csatolva (maximum öt darab) különböző képességekkel ruháznak fel minket, illetva a már meglévő képességeinket növelik pozitívan. Azonban vigyázni kell velük, mert legtöbbjük kedvezőtlen radioaktív sugárzással bír, ami előbb-utóbb padlóra küldhet bennünket...Ezek után vissza Sidorovich-hoz, adjuk neki át a FlashDrive-ot, természetesen jutalom fejében. Így már elég pénzünk lesz ahhoz, hogy megvásároljuk például a Fort12MK2-es pisztolyt, amely tulajdonképpen az alappisztolyunk (amit Wolftól kaptunk a játék elején) upgrade-elt változata.
Ha ezzel megvolnánk, Sidorovich felkínál kétfajta küldetési lehetőséget: egy speciális, illetve egy normál küldetéssorozatot. A spéci küldik viszik a játék fő cselekményét, tehát ezeket mindenképpen végig kell csinálnunk; a normálok pedig általában időre való teljesítésre, 1 napos intervallumra építkeznek. Utóbbiak közül egyik sem nevezhető nehéznek, de néha úgy érezhetjük, hogy tökéletesen elakadtunk a misszió közepén, és megoldhatatlan: köszönhető ez kezedeti tapasztalatlanságunknak.
Keressük meg Strelokot:
Sidorovich tisztában van vele, hogyan lehet likvidálni Strelokot, és ennek megfelelően minket is menteni akar tőle. Megbíz tehát minket, hogy az északnyugatra található kutatólaboratóriumba látogassunk el, és keressünk néhány értékelhető dokumentumot a számára. Mi sem egyszerűbb, induljunk el, de készüljünk fel arra, hogy ez már egy hosszabb küldetés lesz � bár nincsen időlimit, így szabadabban mozoghatunk, akár több küldetéssel is egyszerre, párhúzamosan. Nincs sorrend, de azért a PDA általi rendszert nem árt követnünk, hiszen így áll össze a sztori teljes egésszé.Találjuk meg a segédet:
Miközben haladunk, az alagútnál belebotlunk egy halott contactunkba, egy segédbe, akinél találunk egy PDA-t, miszerint a vasúti sínek alatt átvezető alagút tele van anomáliákkal, amik már talán nem annyira veszélyesek. No, nézzük meg, de mielőtt belebonyolódunk, nem árt quicksave-elni egyet (ahogyan ezt végig, a játék alatt tanácsos sokszor megtenni). Így nem is lesz sok problémánk, ahogyan átkelünk, óvatosan lépkedve a fal mellett, kerülgetve őket. Az alagút második felénél szintén az előbbiek, de ahogy közeledünk a vége felé, kezdjünk vad futásba.Ha viszont inkább kihagynánk az anomáliákat, és óvjuk életünket, a katonai ellenőrzőpont alatt fogunk átkelni, a viadukt alatt. Ez megintcsak macerás, mivel ha élesített fegyverrel a kezünkben közelítünk, rögtön betámadnak. Ha elrakjuk minden ölő-eszközönket, és úgy érekezünk eléjük, közlik, hogy az áthaladásnak kőkemény 500 rubel az ára. Kinek mi... Ha van normális fegyverünk, nyírjuk ki őket, jó sok dolgot találunk majd náluk, illetve ládáikban.
Segítsünk Foxnak:
Ahogy átkeltünk a híd alatt, Sidorovich bejelentkezik, és egy Fox nevű stalkerről magyaráz, aki valószínűleg ismerhette Strelokot. Meg is találjuk egy közeli házban, sebesülten a padlón fekve. Adjunk neki egy medkitet, amitől jobban lesz, és megjelöl egy Gray nevű fazont, aki a északra, a garbage/roncstelep-zónában vár ránk, és segítségre. Induljunk oda, közben egy banditatábort is kitakaríthatunk, ami nem lesz egyszerű összecsapás, lesznek elegen. Itt teljesíthetünk más küldetéseket is, mielőtt továbbhaladunk.Az ellenőrzőpont:
Az ellenőrzőpont elvezet minket a garbage/roncstelepig, északról újabb bandit-támadás érkezik. Érdemes belevágni, ha megfelelő fegyverrel, illetve jó sok medkittel rendelkezünk. Induljunk tehát észak felé, és irtsunk. Ha rendelkezünk egy SMG-vel, vagy hozzá hasonlóval, kapcsoljunk single-fire módra a 0, vagy a 9-es billentyűvel, ami növeli a lövés erejét.A checkpoint maga egy kis épület, mellette egy Kamazzal, sorompóval, és banditákkal � természetesen. Itt könnyű dolgunk lesz, jól irányzott fejlövésekkel pillanatok alatt végezhetünk mindegyikkel.
A roncstelep:
A roncstelep szintén egy olyan zóna, ami tele van mindenféle ránk vadászó egyénnel (gyk itt banditákkal). Egyes stalkertáboroknak a legjobb helyek ezek, hiszen sok rejtőzködési lehetőséget is kínál. Miután kivégeztük őket, és az itteni stalkerek vezetőjével is elbeszélgettünk, menjünk tovább észak felé. Igencsak sok radioaktív területtel fogunk találkozni, erre ügyeljünk fokozottan.Végül egy duty-outposthoz jutunk, jónéhány katonával megspékelve; nem túl barátságosak, de átengednek minket szó nélkül.
Utolsó kommentek